מדריך בניית קישורים המדריך המלא למתחילים ולמתקדמים

תוכן עניינים

מעוניינים לקדם את האתר שלכם ברשת? רוצים להעלות את הדירוג של האתר במנועי החיפוש?
אחת הדרכים היעילות לכך היא על ידי בניית קישורים. במאמר הבא ריכזנו לכם מדריך בניית
קישורים שיסייע לכם לעשות זאת נכון.
מה זה אומר?
על מנת להבין את מדריך בניית קישורים שלנו, יש קודם להבין מה זה אומר בכלל? בניית קישורים
היא יצירת קישורים שמובילים מאתר אחד לאתר אחר. פעולה זו מאפשרת לקדם את האתר המיועד.
קידום אתר מתייחס למספר פרמטרים שונים כמו סיפוק חוויית משתמש טובה, העלאת תכנים
איכותיים, פנייה לקהל היעד הרלוונטי וכמובן בניית קישורים איכותיים. הקישורים הללו מובילים את
הגולשים מאתרים ברשת לאתר שלכם. הקישורים הללו למעשה מהווים עבור האלגוריתם של גוגל
המלצה כי מדובר באתרים איכותיים שכדאי לקדם במנוע החיפוש. כך ניתן להעלות את הדירוג של
האתר ברשת. בלי קישורים כאלה מנועי החיפוש לא יתייחסו לאתר שלכם ברצינות והדירוג שלו יהיה
נמוך מאוד. ככל שתצברו יותר קישורים איכותיים כך הדירוג שלכם יעלה והחשיפה שתקבלו תהיה
גדולה יותר.

הטמעת הקישורים

בשירות בניית קישורים יש לקחת בחשבון גם הטמעת הקישורים. ניתן להטמיע את הקישורים באתר
במספר דרכים שונות- כתובת URL, טקסט או תמונה. הדרך הפשוטה ביותר היא כמובן להציג את
הקישורים על ידי כתובת URL ישירה שתוביל את הגולשים לאתר היעד. עם זאת, בדרך כלל השיטה
הנפוצה ביותר היא להטמיע את הקישורים בטקסט. זו גם הדרך שמניבה את התוצאות הטובות
ביותר. למעשה, מדובר בטקסט שמכיל כתובת URL וכך הגולשים יוכלו ללחוץ על הטקסט ולהגיע
לאתר היעד. ניתן לבחור באיזה טקסט שנרצה כמו- "להמשך קריאה לחץ כאן" "למעבר לאתר" או
אפילו כל משפט שתבחרו כחלק מהמאמר בו תטמיעו את הקישורים. בדרך כלל הטקסט בו יוטמע
הקישור יופיע בצבע אחר על מנת שהגולשים יוכלו לזהות אותו כקישור. בדרך כלל יהיה מדובר בכחול
בהיר. ניתן להטמיע את הקישורים גם בתמונה לחיצה, אשר כל גולש שילחץ על התמונה יוכל לעבור
לאתר היעד.

בחירת אתר מתאים

בשירותי בניית קישורים, אחד הדברים החשובים ביותר הוא לבחור את האתר המתאים בו נטמיע את
הקישורים. ככל שנבחר באתר מתאים יותר ואיכותי יותר, כך הקישורים ייחשבו לחזקים יותר והקידום
יהיה יעיל יותר. אז מה חשוב לקחת בחשבון בבחירת אתר?
קודם כל, יש להתייחס לנושא של האתר. בבחירת אתר לבניית קישורים, חשוב לבחור באתר
שהנושא שלו קשור לנושא של האתר שלכם. חשוב ששני הנושאים יהיו קשורים על מנת שגוגל
תתייחס לקישור כקישור איכותי וטבעי. במידה שלא יהיה קשר בין שני האתרים, גוגל עלולה להתייחס
לקישור כלא אותנטי ולהוריד את דירוג האתר. הקשר בין האתרים יכול לבוא לידי ביטוי בפן עסקי,
במיקום, בקהל היעד ועוד.
בנוסף, בבחירת אתר מתאים יש לקחת בחשבון גם את הציון של האתר. מדובר במדד שמוערך על
ידי אלגוריתמים וכלים מתקדמים. כלים אלה בוחנים פרמטרים שונים באתר כמו כמות התוכן,
הקישורים המפנים לאתר, אחוז הספאם ועוד. הציון יכול לנוע מ-1 עד 100. ככל שהציון גבוה יותר כך
מדובר באתר חזק יותר והקישורים שיוצאים ממנו ייחשבו לאיכותיים יותר.
כמו כן יש להתייחס לפרמטרים כמו כמות הכניסות האורגניות לאתר, כמות הביטויים המדורגים של
האתר, וותק הדומיין (מומלץ לבחור באתרים ותיקים) וכמות הקישורים המקשרים לאתר.
טיפים נוספים
במסגרת מדריך בניית קישורים צירפנו לכם עוד מספר טיפים חשובים שיעזרו לכם בשירות בניית
קישורים.

1. אתרי לקוחות ושותפים
דרך טובה לבניית קישורים יעילה היא שיתוף פעולה עם לקוחות נאמנים או שותפים שאתם עובדים
איתם תקופה. על ידי שיתופי פעולה כאלה תוכלו לשלוח תגי שותפות כמו לוגואים או סמלים גרפיים.

תגי השותפות מסמלים שותפות הדדית ממנה ניתן להוציא קישור שיוביל לאתר שלכם. אפשר נוספת
היא להציע כתיבת המלצות על השירות או המוצרים שלהם בתמורה לקישור. שיתופי פעולה הם
משתלמים לשני הצדדים ויכולים להניב תוצאות יעילות במיוחד.
2. מעורבות בקהילה המקומית
דרך טובה לקדם את העסק שלכם ולמשוך לקוחות פוטנציאליים לעסק שלכם היא ליצור מעורבות
בקהילה המקומית. שיטה זו טובה במיוחד אם אתם עסק מקומי. כך תוכלו לבנות קישורים עם ערך
רב ולמשוך לקוחות רלוונטיים רבים. לדוגמא, אתם יכולים להעניק חסות לאירועים מקומיים בעיר בה
העסק ממוקם, להעניק סדנאות שקשורות לקהילה ועוד. כך ניתן לבנות קישורים באתרים של עסקים
וארגונים שקשורים לקהילה המקומית לה אתם משתייכים.
3. בלוג
דרך נוספת יעילה בשירותי בניית קישורים היא העלאת בלוג המתמחה במידע מסוים. על ידי העלאת
בלוגים ניתן להרוויח קישורים מבלוגים אחרים וליצור חומרים איכותיים וטרנדיים. כמו כן, ניהול בלוג
יכול ליצור תהודה ברשת ולהוביל לשיתופים רבים והטמעת קישורים באתרים רבים.
4. גיוון
בבניית קישורים אחד הדברים החשובים ביותר על מנת לשמור על איכות ולהנות מאפקטיביות הוא
גיוון. ניתן לגוון במספר אלמנטים שונים כמו סוג הקישורים, מועד הטמעת הקישורים, כתובות IP, סוג
האתרים ועוד. מבחינת סוג הקישורים חשוב להבין שיש סוגים רבים. הסוג הנפוץ ביותר הוא קישור
המגיע מאנקור טקסט. בנוסף יש קישורים מרשתות חברתיות, קישורים מאתרי בלוגים ועוד. על ידי
גיוון ניתן להפוך את פרופיל הקישורים לאיכותי וטבעי ולהשפיע על הדירוג של האתר.
5. התייעצו עם מומחי קידום
הטיפ האחרון שלנו במדריך בניית קישורים הוא להתייעץ עם מומחים. אם אתם לא יודעים להבדיל
בין קישור איכותי ללא איכותי, לבחור אתר מתאים, להבדיל בין סוגי קישורים כדאי לכם לקבל סיוע
מקצועי שיעזור לכם לעשות זאת נכון. מומחי הקידום יעזרו לכם לבנות פרופיל קישורים איכותי שיסייע
בקידום האתר ויעזור לכם לעשות זאת ביעילות. מומחי קידום יעזרו לכם גם להתייחס לנושא של
אופטימיזציית קישורים ויעזרו לכם לבנות אסטרטגיה מתאימה.

אהבתם? שתפו מאמר זה!