קניית קישורים איכותיים לקידום אורגני

תוכן עניינים

אחד הדברים החשובים ביותר לניהול עסק בעולם של היום הוא ניהול אתר וקידום האתר ברשת. על
מנת לקדם אתרים יש לבצע מספר פעולות שונות כמו יצירת תוכן איכותי, בדיקת ביטויי המפתח
הרלוונטיים וקניית קישורים איכותיים. קישורים איכותיים המובילים לאתר העסק שלכם הפכו לאחד
הפרמטרים המרכזי בדירוג האתר במנועי החיפוש.
מה זה אומר?
קניית קישורים לאתר היא רכישה של שטחי פרסום בהם ניתן לפרסם כתבה הכוללת קישור שמוביל
את הגולשים לאתר העסק שלכם. בדרך כלל הרכישה תכלול כתבה שמכילה בין 300 ל-700 מילים,
2 קישורים ותמונה. חשוב שהתוכן יהיה איכותי ומקצועי. הקישורים הללו משפיעים על דירוג האתר
שלכם בתוצאות החיפוש. חשוב להטמיע את הקישורים הללו באתרים חזקים ולוודא שאכן מדובר
בקישורים איכותיים על מנת שהקידום יהיה יעיל ככל הניתן.
ניתן לרכוש קישורים בשתי גישות שונות- על ידי פנייה לבעלי אתרים חזקים וקניית קישורים איכותיים
מהם או על ידי פניה לחברת קידום המתמחה בקניית קישורים. במצב של פנייה לחברת קידום חשוב
לבחור בחברה אמינה ומקצועית שתבטיח לכם קישורים איכותיים שיובילו לקידום יעיל של האתר
ברשת.

דירוג בתוצאות החיפוש 

כפי שציינו עד עכשיו, קניית קישורים איכותיים חשוב מאוד להעלאת הדירוג של האתר בגוגל. אבל
איך דירוג במנועי החיפוש בכלל עובד? גוגל, מנוע החיפוש הגדול ביותר בעולם, משתמש במגוון
פרמטרים שונים לדירוג תוצאות החיפוש השונות.
למעשה, כל גולש שנכנס לגוגל מחפש מידע מסוים על ידי הזנת ביטוי מפתח. בהתאם לביטוי
המפתח שהוזן מתקבלות תוצאות רלוונטיות. התוצאות מסודרות בסדר מסוים שנקבע על ידי גוגל
בהתאם לפרמטרים שונים. רוב הגולשים מסתפקים בתוצאות הראשונות, כך שהאתרים המובילים
מקבלים חשיפה גבוהה ותנועה גדולה יותר לאתר שלהם.
בעבר, גוגל דירגה את תוצאות החיפוש בעיקר על ידי איכות התוכן, אורך התוכן ומספר הפעמים
שביטוי המפתח הופיע לאורך התוכן. כך קמו מקדמי אתרים רבים שיצרו תוכן ארוך, סתמי וכללו בו
את ביטוי המפתח פעמים רבות ללא סיבה. לכן, על מנת למנוע מאתרים כאלה להיות מדורגים
ראשונים, גוגל הוסיפה לפרמטרים את כמות הקישורים המובילים לאתר. למעשה, גוגל מתייחסת
לקישורים הללו כאל המלצה מהאתרים המקשרים לאתר היעד. כאשר אתר חזק ומוביל ממליץ על
אתר אחר גוגל מתייחסת לכך ומעלה את הדירוג של אותו אתר. כך ניתן לשפר את מדד החשיבות
של הדפים של האתר וכך לשפר את רמת הרלוונטיות של האתר בביטויים מסוימים. קניית קישורים
איכותיים מהווה כלי יעיל לקידום של האתר באופן אורגני.

קניית קישורים איכותיים

כפי שהבנו עד עתה, קניית קישורים הוא שירות יעיל לקידום האתר באופן אורגני ברשת. עם זאת, יש
להיות זהירים ולוודא שאתם קונים קישורים איכותיים בלבד. במידה שתקנו קישורים לא איכותיים,
מנועי החיפוש עלולים להוריד את הדירוג שלכם במקום להעלות אותו וכך לגרום ליותר נזק. לכן,
בקניית קישורים איכותיים חשוב מאוד לקחת בחשבון את נושא האתר ולוודא שהקישור שאתם קונים
הוא מאתר שקשור לנושא של האתר שלכם. רק כאשר שני האתרים קשורים בנושאים שלהם,
הקישור ייחשב לאיכותי ויסייע בקידום ברשת. בנוסף, חשוב מאוד שהקישור יהיה מוטמע באתר
כחלק ממאמר איכותי. המאמר צריך להיות מקצועי ולספק לגולשים ערך מוסף.
מה הופך קישורים לאיכותיים?
כפי שציינו, בקניית קישורים חשוב מאוד לוודא שמדובר בקישורים איכותיים. קישורים איכותיים
מובילים לקידום יעיל שמניב תוצאות טובות. אז מה הופך קישורים לאיכותיים? לשם כך יש להתייחס
למספר מאפיינים-
אתרים איכותיים- ככל שהאתר יותר איכותי, חזק ומוביל בתחום הרלוונטי כך הקישור ייחשב
לאיכותי וחזק יותר.

אתרים רלוונטיים

בקניית קישורים איכותיים חשוב מאוד להתאים בין הנושא של האתר
המקשר לנושא של אתר היעד. חשוב לשים לב שהקישורים קשורים לנושאים ולמילות
המפתח הרלוונטיות.

קהל היעד

מאפיין חשוב נוסף שיש לקחת בחשבון הוא קהל היעד שלכם. קישורים איכותיים
הם קישורים מאתרים מובילים הרלוונטיים לקהל היעד שלכם ויכולים להגדיל את החשיפה
ללקוחות פוטנציאליים.

קישורים טבעיים

קישורים שנוצרים בצורה טבעית ואותנטית ולא בצורה מלאכותית או
מוזרה נחשבים לקישורים איכותיים.
גיוון- עוד מאפיין בולט שהופך את הקישורים לאיכותיים הוא הגיוון. חשוב לגוון בקישורים הן
מבחינת סוג הקישור והן מבחינת סוג האתרים המקשרים, לדוגמא- אתרי מאמרים, אתרי
בלוגים, פורומים וכן הלאה.
חשוב לבחור באתר מתאים
כפי שציינו, בקניית קישורים איכותיים יש לקחת בחשבון את נושא האתר. אך מלבד לנושא האתר יש
פרמטרים נוספים שמשפיעים על הבחירה ושיש להתייחס אליהם.
ציון האתר- כאשר בוחרים אתר לקניית קישורים איכותיים יש להתייחס לציון של האתר. ציון
האתר נקבע על ידי גוגל בהתאם לאלגוריתמים וכלים מתקדמים. הציון יכול לנוע מ-1 ועד
100. ככל שהציון גבוה יותר כך האתר נחשב לחזק יותר והקישורים היוצאים ממנו נחשבים
לאיכותיים יותר וחזקים יותר.
כמות כניסות אורגניות לאתר וכמות הביטויים המדורגים של האתר.
וותק הדומיין- בבחירת אתר לקניית קישורים איכותיים יש לקחת בחשבון גם את וותק
הדומיין. ככל שמדובר בדומיין ותיק יותר, כך הקישורים שיוצאים ממנו נחשבים לאיכותיים יותר.

 

 

כמות קישורים

כאשר כמות הקישורים היוצאים מהאתר נמוכה יחסית, כך הם נחשבים
לאיכותיים יותר.
נושא/ תחום האתר ממנו יוצא הקישור- כפי שציינו קודם יש להתאים בין הנושאים של שני
האתרים. במידה שאין קשר בנושאים גוגל תתייחס לקישורים כאל לא אותנטיים ותוריד את
דירוג האתר.

התייעצו עם מומחי קידום

קניית קישורים איכותיים לאתר היא לא משימה פשוטה והיא מצריכה התייחסות למספר אלמנטים
שונים. לא כל בעלי עסקים יודעים למה להתייחס וכיצד לעשות זאת נכון, לכן ההמלצה שלנו היא
להתייעץ עם מומחי קידום. מומחי הקידום יודעים אילו קישורים נחשבים לאיכותיים ומאיזה אתר כדאי
לקנות. כך תוכלו להיות בטוחים שהקידום של האתר שלכם יהיה יעיל ויניב תוצאות טובות.

אהבתם? שתפו מאמר זה!