הסרת פרסום שלילי בגוגל

תוכן עניינים

אחד האתגרים הגדולים בעולם האינטרנט הוא התמודדות עם פרסום שלילי שלא תמיד ניתן לשלוט עליו. כאשר מתפרסם פרסום שלילי עלינו, אחד הדברים הראשונים

ניהול מוניטין

שננסה להבין הוא כיצד למחוק אותו. האם זה אפשרי בכלל, ואם כן, איך ניתן לבצע זאת? נתעמק בשאלה זו במאמר הבא.

מהי הסרת פרסום שלילי בגוגל?

ישנן סיבות שונות שעלולות להוביל לרצון למחוק תוצאות מגוגל. הסיבה המרכזית והנפוצה ביותר היא פרסום שלילי שמתפשט ברחבי האינטרנט. לכל אדם ולכל עסק יש מוניטין. בעולם של היום בו מרבית השיווק והמוניטין מתנהלים ברשת, פרסומים שליליים יכולים להיות הרסניים במיוחד. האינטרנט זמין לכולם וכל אדם יכול לפרסם ביקורות, פרסומים שליליים או כל מה שיבחר. במצב בו יש פרסומים שליליים על עסק ברשת הם עלולים לפגוע במוניטין שלו וכך לפגוע בהצלחה שלו.
סיבה נוספת שעשויה להוביל לרצון למחוק תוצאות מגוגל היא כאשר יש אתר בבנייה שלא רוצים שימצא עדיין במנוע החיפוש של גוגל. הסרת פרסום שלילי בגוגל יכולה להתפרש בשני אופנים- הסרת התוצאה לחלוטין או דחיקתה לשולי מנוע החיפוש.

אז איך להסיר פרסום שלילי מגוגל?

כפי שציינו, הסרת פרסום שלילי בגוגל יכול להתפרש בשני אופנים- הסרת התוכן לצמיתות או דחיקה שלו לשולי מנוע החיפוש. נרחיב קודם על הסרת פרסום שלילי בגוגל לצמיתות. אפשרות זו ניתנת לביצוע כאשר יש לנו גישה לאתר בו מופיע הפרסום השלילי. במצב כזה נוכל לבצע זאת בשלוש דרכים-
• פנייה לבעלי האתר- הדרך המהירה ביותר להסרת פרסום שלילי מגוגל היא פנייה ישירה לבעלי האתר בבקשה להסיר את התוכן הלא רצוי. ההחלטה האם להסיר את התוכן תלויה בהם. ישנם מקרים שבהם בעל האתר יכול להסכים לבקשה כמו לדוגמא במקרים שבהם התוכן מתפרש כשיימינג או כהוצאת דיבה. במקרים אלה, בעל האתר יכול להסיר את התוכן השלילי מהאתר שלו.
• פנייה לגוגל- במקרה שבעל האתר אינו מסכים לבקשתכם והתוכן אינו מהווה עילה לתביעה משפטית, אפשרות אחרת היא לפנות לגוגל. כמובן שגוגל אינה זמינה לתגובה אישית ואינה עונה על כל בקשה. אך במקרים בהם התוכן מכיל פרטים מזהים על אדם, גוגל בדרך כלל תפעל להסרת התוכן ממנוע החיפוש שלה בשביל להגן על הפרטיות של האדם.
• תשלום לאתרי פסקי דין- ישנם אתרי פסקי דין שמאפשרים את הסרת התוכן השלילי בתמורה לתשלום כספי. במקרים כאלה, החלטה האם לשלם לבעלי האתר בתמורה להסרת התוכן היא שלכם. משום שתוכן שלילי כזה יכול לפגוע במיוחד בעסק, לעיתים יהיה עדיף לשלם את הסכום הנדרש ולהמשיך הלאה.

דחיקת תוצאות החיפוש בגוגל

כפי שציינו, הסרת פרסום שלילי בגוגל יכולה להתבצע גם על ידי דחיקת תוצאות החיפוש לתחתית. בעזרת הדחיקה לתחתית, הגולשים יראו תוצאות חיוביות ותכנים שמציגים אתכם באור חיובי לפני הפרסומים השליליים. עם זאת, ברגע שיחפשו לעומק, הם עלולים להגיע גם לתוכן השלילי, שכן הוא לא הוסר לחלוטין ממנוע החיפוש של גוגל. כמו כן, יש לזכור כי תוכן שלילי יכול לחזור לראשית החיפוש במנוע החיפוש של גוגל אחרי זמן. למרות זאת, דחיקת התוצאות לתחתית בדרך כלל מועילה ויש לה דרכים שונות לביצועה.
1. פרסום כתבות חיוביות
כדי לדחוק את תוצאת החיפוש השלילית בגוגל לתחתית מנוע החיפוש, ניתן לפרסם כתבות חיוביות באתרים מובילים. ניתן לפעול בשני אופנים: האחד הוא לפרסם כתבה חיובית באותו אתר שפרסם את הכתבה השלילית, והשני הוא לפרסם כתבה באתר מתחרה ומוביל.
שני הדרכים יכולות לעזור לדחוק את תוצאת החיפוש השלילית לתחתית מנוע החיפוש. כאשר מתפרסמת כתבה חיובית באותו אתר שפרסם את הכתבה השלילית, אנו דוחקים את התוכן השלילי לתחתית האתר ובכך גם לתחתית מנוע החיפוש. כאשר מתפרסמת כתבה חיובית באתר מתחרה ומוביל, אנו מתחרים בכתבה השלילית.
על ידי פרסום כתבות חיוביות, כל אדם שיחפש אתכם או את העסק שלכם בגוגל ימצא כתבות חיוביות עליכם ויתרשם מהן.
2. ויקיפדיה
ויקיפדיה היא אחד מהאתרים הנפוצים ביותר בגוגל ובדרך כלל מופיעה בראש התוצאות במנוע החיפוש. כל אדם או עסק שמקבל ערך בויקיפדיה יופיע בראש תוצאות החיפוש של גוגל. לכן כדי לדחוק תוצאת חיפוש בגוגל, ניתן לנסות לפתוח ערך בויקיפדיה. חשוב לציין כי זה לא תמיד יעבוד ולא תמיד ניתן לפתוח ערך בויקיפדיה, אך מומלץ לנסות. במידה והניסיון יצליח, תוכלו לדחוק את תוצאת החיפוש השלילית לתחתית מנוע החיפוש ולשפר את ההופעה שלכם בתוצאות החיפוש.
3. העלאת סרטונים
ההתפתחות של האינטרנט הביאה לפיתוח כלים ואמצעים חדשים לשיווק וקידום אונליין. בימינו, אתרים כמו יוטיוב, פייסבוק, אינסטגרם וטיק טוק הפכו לפלטפורמות מובילות לפרסום ושיווק תכנים ויזואליים. לכן, פרסום סרטונים ותכנים וויזואליים באתרים אלו הפך לדרך מוצלחת לדחוק תוצאות חיפוש שליליות בגוגל.
יצירת סרטון תדמית היא אחד מהאמצעים היעילים ביותר לקידום עסק. דרך זו מאפשרת להציג באופן חיובי את העסק, להדגיש את היתרונות שלו ולהשוות אותו לעסקים אחרים. חשוב ביותר ליצור סרטון שיפנה לקהל היעד שלך העסק ויקרב את הלקוחות אליו. בזכות כך, ניתן לשפר את הדירוג וההופעה של העסק שלך ברשת.
4. רשתות חברתיות
הרשתות החברתיות הפכו לכלי חשוב ויעיל לקידום עסקים בעידן הדיגיטלי. אם ברצונכם לדחוק תוצאת חיפוש שלילית בגוגל, פיתוח ותחזוקת נוכחות ברשתות החברתיות עשויים להיות הפתרון המושלם.
עמוד פייסבוק פופולרי ופעיל יכול להופיע בראש תוצאות החיפוש של גוגל. לכן, כדאי להקפיד על תוכן איכותי ותמידי, ולעודד את הציבור לעקוב אחריכם ולהתעדכן בפעילות של העסק.
בניית וניהול עמוד ברשתות החברתיות כוללת העלאת תכנים מגוונים ומעניינים, שיכולים למשוך ולשדרג את הפרופיל של העסק. זיהוי והפקת תוכן אקטואלי ומעניין יכול להפוך את העמוד למקום מבוקש ולהעלות את השקיפות והאמינות של העסק.
על ידי קידום העסק ברשתות החברתיות, תוכלו להשפיע על מידת ההשפעה של תוצאות החיפוש השליליות בגוגל ולהגיע לקהל רחב יותר.

אהבתם? שתפו מאמר זה!
התקשרו עכשיו!