מחיקת מידע מהאינטרנט

תוכן עניינים

אם אתם בעלי עסקים, מנהלי חברות, פוליטיקאים, אנשי מקצוע או אפילו אנשיהסרת תוצאות מגוגל ציבור, ניהול המוניטין שלכם הוא המפתח להצלחה- במיוחד במצב בו התפרסמו עליכם ביקורות שליליות. לא נדיר לשמוע על אנשי ציבור או עסקים שנפגעו מפרסומים שליליים. במקרים בהם לקוח יצא לא מרוצה בעקבות שירות לא נעים, מחיר שבעיניו היה לא מוצדק, מוצר לא איכותי וכדומה, הביקורות עשויות לגרום לנזק רב למוניטין של העסק. ניהול מוניטין ומחיקת מידע מהאינטרנט יכולים להיות המפתח לשיפור המצב ולשיקום התדמית שלכם.

מה זה אומר?

ניהול מוניטין ומחיקת מידע מהאינטרנט הם שני מרכיבים מרכזיים לבניית מוניטין חיובי ושיווק יעיל של עסקים או אנשי ציבור. תהליך זה ניתן לביצוע על ידי מומחים ואנשי מקצוע המתמחים בתחום זה. בימינו, ניהול מוניטין נעשה בעיקר באמצעות האינטרנט בפלטפורמות השונות כמו גוגל, אתרים שונים, רשתות חברתיות ועוד. כל מי שרוצה לשמור על המוניטין שלו ולמנוע נזקים לשמו הטוב צריך להתעסק בניהול המוניטין. מדובר בתהליך בו ניתן לעצב את המידע המתקבל על העסק באינטרנט ולפקח על ביקורות שליליות.

בעצם, מחיקת מידע מהאינטרנט היא פעולה חשובה בתהליך ניהול המוניטין, שבאמצעותה ניתן להסיר ביקורות ופרסומים שליליים שפורסמו ברשת ומאיימים על המוניטין של העסק או האדם. ניהול המוניטין ומחיקת הביקורות יכולה להתבצע בשתי דרכים עיקריות: הסרת הביקורת מהרשת, או דחיקתה למקומות נמוכים במנועי החיפוש. בהמשך נדגיש ונפרט את שתי הדרכים הללו.

מתי נבצע?

הרבה אנשים חושבים שניהול מוניטין חיוני רק כאשר יש ביקורות שליליות או פרסומים שליליים. אך חשוב להבין כי ניהול המוניטין הוא תהליך חשוב גם כאשר אין ביקורות או פרסומים שליליים. בביצוע ניהול המוניטין באופן קבוע, ניתן לבנות מוניטין חזק ויציב שלא ייפגע מכל ביקורת או פרסום שלילי. בנוסף, באמצעות ניהול מוניטין מוקדם, ניתן להפחית את הנזקים הפוטנציאליים שעלולים להיגרם על ידי ביקורת שלילית ולהתכונן למצב שבו יהיה צורך במחיקת מידע מהאינטרנט.

למה זה חשוב?

מוניטין שלילי הוא אחד הגורמים המזיקים ביותר שעלולים להשפיע על עסק או על אדם. כאשר נוצר מוניטין שלילי לעסק, הלקוחות והשותפים עשויים להירתע מביצוע עסקאות איתו. פרסומים שליליים עלולים להופיע עקב כתבות שליליות, ביקורות או תגובות שליליות שמתפרסמות ברשת. בימינו, כל לקוח יכול להפיץ את דעתו ברשתות החברתיות, מה שמספק פוטנציאל גבוה ליצירת מוניטין שלילי.

ניהול המוניטין ומחיקת מידע מהאינטרנט הם כלים חיוניים להתמודדות עם מצבים כאלה ולשיפור המוניטין. יש לציין כי גם הופעה באתרי פסקי הדין עלולה ליצור מוניטין שלילי לעסק. אתרים אלה מכילים מאגרים של פסקי דין, ולכן להופעה בהם עשויה להיות השלכות שליליות על העסק.

לסיכום, חשוב להבין את חשיבות הניהול המתמיד ובנייתו של מוניטין חיובי, כדי למנוע נזקים ולהפוך את המוניטין לכלי יעיל בהצלחה של העסק או האדם.

 הסרת מידע מהאינטרנט

הסרת מידע מהאינטרנט יכול להתבצע בשלוש שיטות שונות-

  1. פניה לבעלי האתר- פניה ישירה לבעל האתר בו התפרסמה הביקורת ובקשה להסיר אותה. לבעלי האתר יש החלטה סופית בנושא והם יכולים להחליט האם להסכים לבקשה או לדחות אותה. במקרים בהם בעלי האתר יחששו מתביעה הם עשויים להסכים לבקשה.
  2. פניה לגוגל- במקרים בהם בעל האתר מסרב להסיר את הביקורת, ניתן לפנות לגוגל ולבקש מהם להסיר את התוכן השלילי מתוך תוצאות החיפוש. גוגל לא תמיד תסכים לבקשות אלו, אך במקרים בהם הביקורת מכילה מידע מזהה ועקבי, קיימת אפשרות כי גוגל תסיר את התוכן.
  3. פניה לאתרי פסקי דין- במקרים שבהם הביקורת נובעת מהופעה באתרי פסקי דין, ניתן לפנות לאתר ולבקש להסיר את פסק הדין הרלוונטי. במקרים רבים יהיה נדרש לשלם על הסרת פסק הדין. הסכום יהיה תלוי במדרגת החשיפה והשקיפות של האתר.

באמצעות פעולות אלה, ניתן לנהל ביקורות ולשמור על מוניטין חיובי של העסק או האדם ברשת.

דחיקת המידע לשולי מנוע החיפוש

הדרך השנייה לניהול מוניטין היא כאשר מחיקת מידע מהאינטרנט לא אפשרית ואז ניתן לדחוק את המידע השלילי לשולי מנוע החיפוש. אפשרות זו היא האפשרות הנפוצה יותר והיא מסייעת למזער את הנזקים של הפרסומים השליליים ולבנות מוניטין ח חיובי חזק ויציב. בשיטה זו למעשה מבצעים מגוון רחב של פעולות שמיועדות לדחוק את הפרסומים השליליים. לשם כך מגבירים את הפרסום החיובי ומשפרים את הנוכחות החיובית של העסק או האדם ברשת.

  • הקמת אתרים- השיטה הראשונה לדחיקת הביקורת השלילית היא הקמת אתרים. קודם כל, הקמת אתר לעסק היא חשובה בכל מצב על מנת לשפר את הנוכחות שלו ברשת. חשוב לבנות אתר שמספק חוויית משתמש טובה, מתאים לגלישה בטלפון הנייד, מספק גלישה מהירה, נוחה וברורה וכולל תכנים איכותיים ורלוונטיים לעסק. במצב שיש אתר איכותי שכולל תכנים איכותיים, גוגל תדרג אותו גבוה בתוצאות החיפוש וכך תוכלו לדחוק את הפרסומים השליליים.
  • העלאת תוכן- השיטה השנייה לדחיקת המידע השלילי היא להעלות תוכן איכותי ורלוונטי לאתר העסק שלכם או לאתרים חזקים ברשת ואף לרשתות החברתיות. גוגל מדרגת את תוצאות החיפוש בהתאם לשני פרמטרים, כאשר אחד מהם נוגע לאיכות המודעה. איכות המודעה מחושבת על ידי מילות חיפוש, איכות האתר וכדומה. לכן, כאשר תעלו תכנים איכותיים לאתרים איכותיים, הם יופיעו בראשית תוצאות החיפוש וידחקו את הביקורת לשוליים.
  • פרסום באתרים מובילים- אחת השיטות המובילות לדחיקת הביקורות לשוליים היא פרסום באתרים מובילים. יש מגוון אתרים חדשותיים או שיווקיים מובילים שמקבלים חשיפה גבוהה ומופיעים גבוה בתוצאות החיפוש הראשונות. פרסום באתרים אלה יכול להקפיץ את הפרסום החיובי של העסק שלכם ולדחוק את הפרסומים השליליים.
אהבתם? שתפו מאמר זה!
התקשרו עכשיו!