ניהול מוניטין ברשת

תוכן עניינים

לכל אדם ולכל עסק יש מוניטין. בעבר היה קל יותר להיות אחראי על המוניטין שלך ועל הדברים שמתפרסמים עליך. אך עם התפתחות הטכנולוגיה והאינטרנט קשה

ניהול מוניטין

יותר לשלוט על כך. אנשים יכולים לפגוע במוניטין של עסק על ידי השארת תגובה שלילית, ביקורת ברשתות החברתיות, טוקבק וכדומה. לכן, חשוב לדעת כיצד לנהל את המוניטין של העסק ברשת.

מהו ניהול מוניטין ברשת?

ניהול מוניטין ברשת הוא למעשה תהליך בו ניתן לעצב את המידע המתקבל על העסק ברשת. בתהליך זה ניתן ליחצן את העסק, לפקח על ביקורות שליליות ולוודא שהמידע שמתקבל ברשת על אותו עסק לא יפגע במוניטין שלו. המוניטין של העסק, בין אם מדובר בעסק גדול או בעסק משפחתי קטן, הוא אחד הדברים המהותיים שישפיעו על הצלחתו של העסק.

ברשת ניתן לנהל את המוניטין על ידי אמצעים שונים ובפלטפורמות השונות. בדרך כלל הפלטפורמה המרכזית לניהול מוניטין היא במנוע החיפוש של גוגל. בגוגל ניתן לחפש מידע על אנשים, עסקים, היסטוריה, מפורסמים ולמעשה כמעט כל מה שנרצה. כאשר מחפשים מוצר, שירות או עסק מסוים מקבלים תוצאות בהתאם לביטוי שהזנו. בשביל לוודא שהתוצאות שמתקבלות יהיו חיוביות חשוב מאוד לנהל את המוניטין של העסק. לשם כך יש להקים אתר לעסק, לפרסם תכנים איכותיים, לשתף פעולה עם אתרים מובילים ועוד. כך ניתן לבנות לעסק מוניטין חיובי, חזק ויציב ולמנוע פגיעה בו.

ההשפעה של מוניטין שלילי

כפי שציינו, המוניטין של העסק הוא אחד הדברים המהותיים שישפיעו על הצלחתו. כאשר לעסק יש מוניטין חיובי- מוצרים איכותיים, מחירים טובים, אמינות, שירות לקוחות טוב- הסיכוי שיקנו ממנו הוא גדול יותר. אך כאשר לעסק נוצר מוניטין שלילי- מוצרים לא איכותיים, שירות לא נעים, חוסר אמינות, אין מענה, מחירים גבוהים- זה יכול לפגוע בהצלחתו של העסק ולהוריד משמעותית את המכירות שלו.

למעשה, חשוב להבין שקל מאוד לפגוע במוניטין של עסק. במיוחד בעולם של היום בו כל אחד יכול לפרסם את דעתו ברשתות החברתיות. גם עסקים עם מוניטין טוב יכולים להיפגע משמעותית בעקבות לקוח לא מרוצה שהחליט לפרסם את החוויה שלו ברשת. לכן, חשוב להתייחס לכך בכובד ראש. לפעמים זה לא בהכרח אשמת העסק שלקוח יצא לא מרוצה ולפעמים יש לקוחות שנופלים בין הכיסאות אך חשוב לזכור שיש מקרים שמספיק פרסום שלילי אחד לפגיעה במוניטין של העסק. לכן, חשוב לעשות כל שביכולתכם על מנת להימנע ממוניטין שלילי ובמקרה שהוא נוצר- יש לעשות הכל בשביל לתקן אותו. במצב כזה יש לפנות לחברת ניהול מוניטין ברשת שתדע להתמודד עם המצב ולתקן את הנזק.

תיקון מוניטין שלילי

כפי שהבנו עד עתה למוניטין שלילי יכולה להיות השפעה הרסנית במיוחד על העסק ועל ההצלחה שלו. מוניטין שלילי ברשת יכול להיווצר בשלוש דרכים מרכזיות- פרסום תגובה שלילית (ברשתות חברתיות, בטוקבק, באתרים מסוימים, בפורומים וכדומה), פרסום כתבה שלילית (ככל שהכתבה תתפרסם באתר חזק יותר כך היא תקבל חשיפה גדולה יותר ותפגע יותר במוניטין של העסק) ואתרי פסקי דין (אתרים שכוללים מאגרים של פסקי דין- אם העסק נתבע או תבע הוא יופיע במאגר).

במידה ונוצר לעסק מוניטין שלילי ברשת יש לפעול מהר ככל הניתן על מנת לתקן אותו בשביל למזער נזקים ככל הניתן. קודם כל חשוב לא לפעול מהרגש ולא לנסות להגיב לפרסומים השליליים. אנשים רבים רואים ביקורת שלילית, נעלבים ורוצים להגיב. אך פעמים רבות התגובה עלולה לגרום ליותר נזק. לכן, קודם כל יש לפנות לחברת ניהול מוניטין ברשת. חברות אלה יודעות בדרך כלל מה ההשפעה של אותו פרסום שלילי ומה רמת החומרה שלו. יש פרסומים שליליים שלא צריכים לקבל יחס בכלל, ויש כאלה שצריכים לקבל יחס מידי ודרכי פעולה חזקות.

החברות יכולות לנסות לפעול להסרת הפרסומים השליליים על ידי פנייה לבעלי האתר בו פורסמה הביקורת השלילית או פנייה לגוגל בבקשה להסיר את הפרסום ממנוע החיפוש. יש לקחת בחשבון שבדרך כלל בעלי האתרים, במיוחד אתרי פסקי דין, ידרשו תשלום מסוים עבור הסרת הפרסום השלילי.

בניית מוניטין חיובי, חזק ויציב

לא בכל המקרים ניתן להסיר את הפרסום השלילי מהרשת. לכן, במצב כזה  יש לפעול על מנת לבנות לעסק מוניטין חיובי, חזק ויציב. יש לקחת בחשבון שבניית מוניטין חיובי לעסק היא חשובה לא רק לאחר פרסום שלילי, אלא תמיד. מוניטין חיובי חשוב מאוד להצלחתו של העסק.

אז כיצד ניתן לבנות לעסק מוניטין חיובי?

  • פרסום כתבות חיוביות- כמו שכתבות שליליות יכולות לפגוע במוניטין של העסק כך כתבות חיוביות יכולות לשפר את המוניטין שלו. ככל שהכתבה תתפרסם באתר מוביל יותר וחזק יותר כך היא תקבל חשיפה גדולה יותר ותשפיע יותר.
  • נוכחות בויקיפדיה- ויקיפדיה הוא אחד האתרים המוכרים והנפוצים ביותר בגוגל. כנראה שאין אדם שלא מכיר את האתר ויקיפדיה. בדרך כלל, כאשר מחפשים ביטוי מסוים בגוגל, אחת התוצאות הראשונות שנקבל תהיה ויקיפדיה. לכן, נוכחות באתר זה יכולה לסייע לכם בהגדלת החשיפה שהעסק מקבל. אנשים רבים מעדיפים לבדוק את הערך בויקיפדיה לפני שבודקים אתרים אחרים. עסק שמופיע בויקיפדיה נראה רציני ואמין. לכן, נסו לפתוח ערך בויקיפדיה. לא תמיד זה אפשרי אך כדאי לנסות. במידה שפתחתם ערך הוסיפו קישור שיוביל את הגולשים לאתר העסק שלכם וכך תוכלו לקדם גם אותו.
  • פרסמו סרטונים- העולם של היום הוא עולם של ריגושים, אסתטיקה ויצירת עניין. אחת הדרכים לגרום לאנשים להתעניין בעסק שלכם היא לפרסם סרטונים. תוכלו ליצור סרטוני תדמית, סרטונים המציגים את המוצרים של העסק, סרטונים על בעל העסק וכן הלאה. חשוב ליצור סרטונים בהתאם לקהל היעד.
  • הרשתות החברתיות- אם אין לכם עמוד עסקי ברשתות החברתיות חשוב מאוד לפתוח אחד כזה. הרשתות החברתיות הן אחת הפלטפורמות הטובות ביותר לשיווק עסקים בעולם של היום. על ידי נוכחות ברשת חברתית תוכלו להגדיל את החשיפה שהעסק מקבל ולשפר את המוניטין שלו.
אהבתם? שתפו מאמר זה!
התקשרו עכשיו!