ניהול מוניטין בגוגל

תוכן עניינים

 

ניהול מוניטין הוא תהליך חשוב מאוד שמאפשר לכם לפקח על המידע המתקבל על העסק שלכם ברשת בכלל ובגוגל בפרט. גוגל הוא מנוע החיפוש הגדול בעולם. כל

יחצ

אדם שרוצה לחפש מידע יכול להזין ביטוי מפתח בגוגל ולקבל תוצאות בהתאם. על מנת להיות בטוחים שהמידע המתקבל עליכם הוא חיובי חשוב לבצע ניהול מוניטין. על ניהול מוניטין בגוגל וכיצד מתבצע נרחיב במאמר הבא.

מהו ניהול מוניטין?

ניהול מוניטין הוא שיטה בה ניתן ליחצן אדם או עסק ולבנות לו מוניטין חיובי, חזק ויציב. בעולם של היום, בו כל אחד יכול להשאיר ביקורת שלילית במגוון פלטפורמות ברשת- רשתות חברתיות, פורומים, טוקבקים, אתרים ועוד- יכולים להתפרסם אזכורים שליליים על העסק שיפגעו במוניטין שלו. לכן, חשוב לבצע ניהול מוניטין.

ביצוע ניהול מוניטין בגוגל מאפשר לעצב את המידע המתקבל על העסק במנוע החיפוש הגדול ביותר בעולם. תהליך זה מתאים לכל אדם ולכל עסק שרוצה לקחת אחריות על המוניטין שלו ולוודא שהוא חיובי, חזק ויציב. ניתן לבצע את התהליך עם חברות מתאימות שמתמחות בניהול מוניטין ויודעות להתמודד עם הפרסומים השליליים.

חשוב לשים לב- רבים מהעסקים ומהאנשים פונים לניהול מוניטין רק לאחר שהתפרסמו עליהם פרסומים שליליים שונים. אך למעשה, הדרך הטובה ביותר לניהול מוניטין בגוגל היא לעשות זאת מראש. כאשר מנהלים את המוניטין לפני ביקורות או אזכורים שליליים יכולים למזער נזקים ולמנוע מצב בו המוניטין של העסק נפגע. כך במידה שיתפרסם מידע שלילי תוכלו להיות מוכנים על מנת למנוע ממנו  להתפשט. חשוב לזכור שקל יותר למנוע מאשר לתקן.

מניעת מוניטין שלילי

כפי שציינו, ניהול מוניטין בגוגל ובכלל מיועד למניעת פגיעה במוניטין של העסק. מוניטין שלילי יכול להיווצר בקלות על ידי השארת תגובה שלילית, ביקורת שלילית, פרסום כתבה שלילית ועוד. למעשה, גם תגובה בפייסבוק יכולה לצבור תאוצה ולפגוע במוניטין של העסק. יש לשים לב שמוניטין שלילי יכול להיווצר גם במצב בו העסק שלכם מופיע במאגרים של פסקי דין הקיימים ברשת. יש אתרים רבים שכוללים מאגרים של פסקי דין. במידה שהעסק שלכם תבע או נתבע אי פעם הוא עלול להופיע במאגרים. לקוחות שרואים שהעסק מופיע בפסקי דין עלולים להתייחס לעסק כבעייתי ולהירתע לבצע איתו עסק. לכן, חשוב לדעת כיצד למנוע יצירת מוניטין שלילי. עם זאת, לא תמיד  ניתן למנוע את הפגיעה במוניטין לכם במצב כזה חשוב לפעול לתיקון הפגיעה במוניטין של העסק. לשם כך יש לבצע ניהול מוניטין בגוגל.

כיצד נבצע ניהול מוניטין בגוגל?

על מנת להצליח לנהל את המוניטין של העסק בצורה יעילה יש להיעזר בחברות המתמחות ביחסי ציבור ובמוניטין של עסקים. ניהול מוניטין בגוגל כולל שתי אסטרטגיות מרכזיות- תיקון המוניטין השלילי ובניית מוניטין חיובי, חזק ויציב.

  1. תיקון המוניטין השלילי

האסטרטגיה הראשונה לניהול מוניטין בגוגל היא לתקן את הפגיעה במוניטין של העסק, במידה שיש כזאת. במצב בו נוצר מוניטין שלילי חשוב לפעול מהר ככל הניתן על מנת לתקן אותו. במצב כזה חשוב קודם כל לא לפעול מהרגש. כאשר פועלים מהרגש יכולים לגרום ליותר נזק מתועלת. לכן, חשוב להימנע מכך ולפנות לאנשי המקצוע. אנשי המקצוע יבחנו את המוניטין שלכם בעסק- את הפרסומים החיוביים לצד הפרסומים השליליים ויחליטו על דרך הפעולה המשתלמת והנכונה ביותר.

תיקון מוניטין שלילי מתבצע הן על ידי הגברת הפרסומים החיוביים והן על ידי דחיקת הפרסומים השליליים לשולי מנוע החיפוש. הדרך הטובה ביותר היא לנסות להסיר את הפרסומים השליליים. ניתן לעשות זאת על ידי פנייה למפרסם, פנייה לאתר בו פורסם התוכן השלילי או פנייה לגוגל בבקשה להסיר את התוכן השלילי ממנוע החיפוש. ישנם מקרים רבים בהם המפרסמים השליליים יעדיפו להסיר את התוכן השלילי מאשר להסתכן בתביעה. עם זאת, בקשות אלה פעמים רבות נתקלות בסירוב, לכן במצב בו לא ניתן להסיר את התוכן השלילי יש לפעול לדחיקת התכנים השליליים. לשם כך יש לפעול באסטרטגיה השנייה ובה ליצור מוניטין חיובי ולהגביר את הפרסומים החיוביים.

  1. בניית מוניטין חיובי

האסטרטגיה השנייה לניהול מוניטין בגוגל היא לבנות לעסק מוניטין חזק, חיובי ויציב. לשם כך יש לבצע מגוון פעולות שונות שיחזקו את המוניטין החיובי של העסק וידחקו את הפרסומים השליליים.

בין הפעולות הללו יש לבצע-

  • פרסום כתבות חיוביות- ניתן לפרסם כתבות חיוביות במגוון פלטפורמות. כמו שפרסומים שליליים יכולים לצבור תאוצה רבה כך גם פרסומים חיוביים. אחת הדרכים היעילות היא לפרסם כתבות חיוביות באתרים חזקים ומובילים ככל שתפרסמו כתבות באתרים חזקים יותר כך הן יקבלו חשיפה גדולה יותר ויניבו תוצאות טובות יותר. על מנת לוודא מה חוזק האתר ניתן לבחון פרמטרים כמו ציון האתר שנקבע על ידי האלגוריתם של גוגל, וותק האתר, כמות הכניסות האורגניות לאתר ועוד.
  • הקימו אתר לעסק- במידה שאין לכם אתר, חשוב מאוד לבנות אתר מקצועי לעסק. הקמת אתר מאפשרת לשפר את הנוכחות של העסק ברשת, להשפיע על הדירוג במנועי החיפוש ולהוביל את קהל היעד שלכם לאתר בו אתם קובעים את התוכן. על מנת לבנות אתר שידורג גבוה בתוצאות החיפוש יש לוודא שהגלישה בו מהירה, נוחה וברורה, שהוא מספק חוויית גלישה טובה, שהוא מותאם לגלישה בטלפונים ניידים ושהוא כולל תוכן איכותי ומקצועי.
  • העלאת תכנים- לאחר שהקמתם אתר חשוב מאוד להעלות אליו תכנים איכותיים ומקצועיים. התכנים יכללו מידע על העסק, המוצר או השירות שהוא מספק. כמו כן יש לשלב בהם מסרים שיווקיים מעודנים שימשכו את הלקוחות. גישה יעילה במיוחד היא להעלות לאתר גם חוות דעות חיוביות והמלצות של לקוחות מרוצים.
אהבתם? שתפו מאמר זה!
התקשרו עכשיו!