איך למחוק תוצאות חיפוש בגוגל?

תוכן עניינים

אם נתקלתם בפרסום שלילי עליכם באינטרנט, תהיו שמחים לדעת כי ישנה דרך

ניהול מוניטין שלילי

לנהל את המוניטין המקוון שלכם בצורה חכמה ויעילה. בעזרת כלים מתקדמים, ניתן למחוק תוצאות חיפוש בגוגל שעשויות לפגוע בדימוי שלכם. במאמר הבא תמצאו מדריך שמסביר איך למחוק תוצאות חיפוש בגוגל.

מתי הדבר נדרש?

כאשר מעוניינים לדעת איך למחוק תוצאות חיפוש בגוגל או איך למחוק כתבה מגוגל, זה מרמז על קיום פרסום שלילי ברשת. הפרסום הזה עלול לגרום להשפעה שלילית על מוניטין האדם או העסק. ברגע שכתבה שלילית מתפרסמת בגוגל, יכול להיות שיהיה נדרש זמן רב כדי לתקן את התמונה השלילית שנוצרה בעקבותיה. לכן, כדאי לנסות למנוע כמה שיותר פרסומים שליליים מראש. הפרסום השלילי יכול להתרחש ממגוון סיבות, כגון מוצר פגום, שירות לא מספק, מחיר לא הוגן בהשוואה לתחרות ועוד. חשוב לזכור כי לקוחות רבים עשויים לחפש את המידע השלילי כדי להחליט האם לבצע עסקים עם האדם או העסק המדובר.

כיצד נוצר מוניטין שלילי?

כאשר נוצר מוניטין שלילי לעסק או לאדם, הוא יכול להתפשט במהירות ברחבי האינטרנט ועלול להיות קשה מאוד לתקן אותו. הנה כמה דרכים שבהן עלול להיווצר מוניטין שלילי-
• פרסום כתבה שלילית- אחת מהדרכים המהירות והקלות ביותר ליצירת מוניטין שלילי היא פרסום כתבה שלילית על עסק או אדם. פרסום כתבה כזו באתרי חדשות או שיווק מובילים יכול לגרום לפגיעה במוניטין של העסק, מכיוון שאתרים אלה נמצאים בראש תוצאות החיפוש בגוגל.
• פרסום תגובות שליליות- התפתחות הטכנולוגיה והאינטרנט הובילה לכך שכל אחד יכול לפרסם תגובות שליליות במהירות. קיימים פורמטים שונים לכך, כולל פורומים, בלוגים, רשתות חברתיות ועוד.
• אתרי פסקי דין- באינטרנט קיימים אתרים ומאגרים שונים של פסקי דין, שבהם מופיעים תביעות ופסקי דין נגד עסקים או אנשים ספציפיים. מומלץ לפעול למען הסרת המידע מאתרים כאלה, מכיוון שלקוחות רבים עשויים להירתע בעקבות המידע הזה.

ניהול מוניטין

כאשר נוצר מוניטין שלילי ברשת, חשוב לפעול על מנת לנהל את המוניטין בצורה הנכונה. חשוב לשים לב כי ניהול מוניטין חיוני גם כאשר אין מוניטין שלילי או פרסומים שליליים. בעצם, כאשר מנהלים את המוניטין שלכם או של העסק שלכם בצורה תקינה באינטרנט, אתם מקדימים תרופה למכה.
ניהול מוניטין הוא בעצם השיטה בה מתמודדים עם התמונה הציבורית של עסק או אדם. הדבר מתאים לכל מי שקיים לו פרופיל ציבורי ברשת, כגון רשתות גדולות, חברות, אנשי מקצוע, אנשי ציבור, או אפילו אנשים פרטיים. עם התפתחות הטכנולוגיה והאינטרנט, כל אחד יכול להשפיע על המוניטין שלנו ברשת לכן, חשוב ללמוד כיצד לנהל את מוניטין ברשת.
ניהול מוניטין מתבצע בכמה שיטות שונות. הדבר העיקרי שמשפיע על המוניטין ברשת הוא מנוע החיפוש של גוגל. רוב האנשים משתמשים בגוגל לחיפוש כל סוג של מידע – מוצרים, שירותים, עסקים, אנשים, ועוד. כדי להופיע בראש התוצאות בגוגל וכדי שהמידע שיוצג יהיה חיובי, חשוב לדעת לנהל את המוניטין של העסק.

איך למחוק תוצאות חיפוש בגוגל?

כאשר אנשים מבקשים לדעת איך למחוק תוצאות חיפוש בגוגל או איך למחוק כתבה מגוגל, זה מעיד בדרך כלל על פרסום שלילי או פרטיות שאינם רוצים שיתפשטו ברחבי האינטרנט. אך לא תמיד הסיבה לבקשה זו היא פגיעה במוניטין. לעתים נרצה למחוק תוצאות חיפוש בגוגל כאשר מדובר באתר בבנייה שאנו לא רוצים שיופיע עדיין בתוצאות החיפוש. ישנן סיבות שונות לכך, וכמובן שלכל אדם עשויות להיות סיבות אחרות. אך מה זה אכן אומר למחוק תוצאות חיפוש בגוגל? הדבר יכול להתפרש בשני אופנים: הסרת תוצאת החיפוש מגוגל או דחיקת התוצאה והורדת הדירוג שלה בתוצאות החיפוש.
אז איך למחוק תוצאות חיפוש בגוגל?
• פנייה לבעלי האתר- הדרך המהירה ביותר להסרת תוכן עלולה להיות על ידי פנייה ישירה לבעלי האתר בבקשה להסיר את התוכן. יש לזכור כי לבעלי האתר יש הזכות להחליט אם להיענות לבקשה בחיוב או לסרב.
• פנייה לגוגל- במידה ובעל האתר לא מסכים להסיר את התוכן, והתוכן אינו עומד בתנאי השימוש של גוגל או מכיל פרטים מזהים, ניתן לפנות ישירות לגוגל ולבקש מהם להסיר את התוכן ממנוע החיפוש שלהם.
• תשלום לאתרי פסקי דין- ישנם אתרים שמציעים הסרת תוכן שלילי בתמורה לתשלום כספי. זאת החלטה של המשתמש האם לשלם לאתרי פסקי דין כדי להסיר את התוכן השלילי.

דחיקת התוצאה לשולי מנוע החיפוש

במצב בו לא ניתן למחוק את תוצאות החיפוש הנדרשות הדרך השנייה להתמודד איתן היא לדחוק אותן לשולי מנוע החיפוש. יש לזכור כי בשיטה זו התוכן עדיין נשאר בגוגל וניתן לגישה, אולם הוא נדחק לשולי התוצאות והוא מקבל חשיפה נמוכה יותר באופן משמעותי.
על מנת לדחוק את המידע יש לבצע מספר פעולות שונות בהן-
• פרסום כתבות חיוביות- פרסום כתבות חיוביות עליכם או על העסק שלכם ברשת יעזור לסנן את המידע החיובי ולהעבירו לציבור הרחב.
• ויקיפדיה- על ידי יצירת או עריכת ערך בויקיפדיה, ניתן להשפיע על מיקום תוצאות החיפוש בגוגל ולדחוק את התוצאות שליליות. לא תמיד ניתן ליצור ערך חדש בויקיפדיה אך כדאי לנסות.
• פרסום סרטונים- פרסום סרטונים ותכנים ויזואליים באתרים מובילים יכול לעזור לקידום העסק ולהפחית את הצגת התוצאות השליליות בגוגל.
• רשתות חברתיות- בניית פרופיל חזק ברשתות החברתיות ופרסום תוכן חיובי יכולה לעזור להצגת העסק בתוצאות החיפוש.
• בלוגים- הקמת בלוג או קישור לבלוג קיים יכולה לסייע בפרסום העסק ובהצגתו בתוצאות החיפוש בגוגל.

אהבתם? שתפו מאמר זה!
התקשרו עכשיו!