פרסום כתבות יח"צ

תוכן עניינים

 

 

כתבות

כתבות יח"צ (יחסי ציבור) הן דרך יעילה לקידום עסקים ברשת. מדובר בכתבות שמתפרסמות באתרים חזקים ומובילים ברשת. כתבות אלה הן כתבות שיווקיות שמקבלות חשיפה גבוהה מגולשים רבים. הכתבה יוצרת עניין אצל הגולשים ומובילה אותם להמשיך להתעניין בעסק. על ידי קישור שנוסף לכתבה הגולשים אף יכולים להגיע לאתר העסק בצורה פשוטה. בשיטה זו ניתן להגדיל את החשיפה, להגביר תנועה לאתר ולהעלות את הדירוג שלו במנועי החיפוש. על כך נרחיב במאמר הבא.

מהו פרסום כתבות יח"צ?

כתבות יח"צ הן כתבות יחסי ציבור ממומנות שמתפרסמות באתרים גדולים ומובילים. בשיטה זו משלמים לאתרים חזקים ומובילים בתחום הרלוונטי על מנת לפרסם כתבות שיווקיות לקידום העסק. למעשה מדובר באתרים מסוגים שונים כמו אתרי חדשות, אתרים שיווקיים, אתרי תוכן ועוד. הכתבות מתפרסמות באתרים אלה ומקדמות את העסק שלכם בדרך יעילה ולא מעייפת.
בדרך כלל בכניסה לאתרים אלה קופצת לנו פרסומת ולעתים אף לאורך הכתבה קופצות פרסומות שונות. הצרכנים שמאסו באינסוף הפרסומות למדו לסנן את התוכן שלהן ולהתעלם באופן מופגן, כך שברוב המקרים הפרסומות לא יעילות. אך כאשר מפרסמים כתבת יח"צ, כתבה שיווקית שנראית ככל כתבה אחרת, ניתן לקדם את העסק בצורה מעודנת ועקיפה. כך הצרכנים לא מתעלמים מהפרסום באופן אוטומטי. בשיטה זו גם ניתן ליצור לעסק מוניטין חיובי.

מה היתרונות של שיטה זו?

פרסום כתבות יח"צ הוא שיטה שכוללת מגוון רחב של יתרונות. קודם כל, כאשר מפרסמים כתבות יח"צ, ניתן לפרסם את העסק, השירות או המוצר בדרך עקיפה. כפי שציינו קודם, רוב הציבור מאס בפרסומות ולמד לסנן אותן ולא להתייחס לתוכן שלהן. לכן, כאשר מפרסמים כתבות יח"צ יכולים לפרסם את העסק ביעילות בלי שהציבור יתעלם מהפרסום. הכתבות הן כתבות שיווקיות שכוללות מסרים שיווקיים מעודנים לצד מידע אינפורמטיבי נחוץ. כך ניתן לפנות לקהל היעד בדרכים יעילות.
יתרון נוסף של שיטת פרסום זו הוא היכולת ליצור לעסק מוניטין חיובי. המוניטין של העסק הוא אחד הדברים הקריטיים והחשובים להצלחתו. כאשר לעסק יש מוניטין חיובי, חזק ויציב יותר לקוחות יעשו איתו עסקים.
עוד יתרון משמעותי שמספק פרסום כתבות יח"צ הוא היכולת להעביר מסרים רבים. בדרך כלל בפרסומת יש לבחור מסר עיקרי כמו "מבצע חדש" או "סוף עונה" וכדומה. אך בכתבת יח"צ ניתן לשלב מגוון מסרים שיווקיים שונים, להסביר על המוצר, להסביר על העסק, לפרט את הערך שכולל המוצר, היתרונות שלו וכן הלאה.
כמו כן, על ידי פרסום כתבות יח"צ ניתן לקדם את האתר שלכם בגוגל. גוגל מדרגת את האתרים בהתאם לפרמטרים שונים כאשר ביניהם גם כמות הקישורים המפנים לאתר. כאשר מפרסמים כתבת יח"צ ניתן להוסיף לה קישור שיוביל את הגולשים לאתר העסק. בדרך זו ניתן להגביר את התנועה לאתר, להגדיל את החשיפה שהוא מקבל וגם להעלות את הדירוג שלו בגוגל.

באיזה אתר נפרסם כתבות יח"צ?

פרסום כתבות יח"צ יכול להתבצע במגוון רחב של סוגי אתרים. כיום בכל אתר תוכן ניתן לפרסם תכנים שיווקיים כולל כתבות יח"צ. עם זאת, ככל שהאתר יהיה חזק יותר ומוביל יותר כך הפרסום יניב תוצאות טובות יותר. החוזק של האתר נקבע בהתאם לפרמטרים כמו ציון האתר, הוותק שלו, כמה כניסות אורגניות יש לו, כמה ביטויים מדורגים, כמה קישורים יוצאים מהאתר ומה הנושא שלו. כאשר אתם מפרסמים כתבת יח"צ באתר מוביל חשוב מאוד שהאתר יהיה רלוונטי לתחום העסק שלכם. לדוגמא, אם אתם עסק לאיתור נזילות בכפר סבא תוכלו לפרסם באתרים של תחזוקת הבית, אתרים מקומיים של כפר סבא והסביבה וכן הלאה. במידה שהכתבה מניבה תוצאות טובות ניתן להמשיך להפיץ אותה ביותר מאתר אחד. במידה שהיא לא מניבה תוצאות טובות יש להסיק מסקנות על מנת לשפר את הפרסום ולהניב תוצאות.

היעזרו בכותבי תוכן לכתיבת כתבות

כפי שציינו, כתבות יח"צ הן כתבות שיווקיות ממומנות שמיועדות לקדם את העסק ברשת. הכתבות צריכות לספק מידע לצד מסרים שיווקיים מעודנים. כמו כן הן צריכות להיות כתובות בצורה מקצועית תוך שמירה על מבנה של כותרות משנה ופסקאות מתאימות, ניסוח ברור וללא שגיאות כתיב. לכן, על מנת לעשות זאת נכון ההמלצה היא להיעזר בכותב תוכן מקצועי. כותבי תוכן מקצועיים יודעים כיצד לכתוב כתבות ברורות שמוסרות מידע לצד מסרים שיווקיים מעודנים ולא תוקפניים.

האם פרסום כתבות יח"צ מספיקה לנו בשיווק?

אחת השאלות המרכזיות של בעלי עסקים היא האם פרסום כתבות יח"צ הוא אסטרטגיה מספיקה לשיווק העסק. ובכן, פרסום כתבות יח"צ הוא שיטת פרסום טובה אך צריך לשלב איתה אלמנטים נוספים. קודם כל יש לבנות אתר לעסק. האתר צריך לספק חוויית גלישה טובה, גלישה נוחה ומהירה, גלישה המותאמת לטלפון הנייד ולכלול תכנים איכותיים ורלוונטיים שישפיעו על הדירוג של האתר בגוגל. כאשר תשקיעו באתר איכותי, תפרסמו כתבות יח"צ ותוסיפו קישורים שיובילו את הגולשים לאתר העסק תוכלו להעלות את החשיפה, להגביר את התנועה, לשפר את הנוכחות ולהעלות את הדירוג של האתר במנועי החיפוש. כך תוכלו להניב תוצאות אפקטיביות.

כמה עולה לפרסם כתבת יח"צ?

פרסום כתבות יח"צ הוא תהליך שמצריך סיוע של משרד יחסי ציבור או חברת קידום אינטרנטית מקצועית. בדרך כלל התשלום לכך יהיה תשלום חודשי. יש לקחת בחשבון שמדובר בשיטה שמצריכה סבלנות. יהיו חודשים שהפרסום יניב תוצאות טובות וחודשים שפחות לכן יש לבחון את כלל החשיפה שהתקבלה מהרגע בו התחלתם את השיווק.
המחיר משתנה בהתאם לגורמים שונים כמו האתר בו פרסמתם, החוזק שלו, החברה המשווקת ועוד. לכן לפני התחלת התהליך יש לבצע השוואת מחירים ולבחון מה כל חברה מציעה בתמורה למחיר שגובה. הממוצע לתשלום חודשי של יחסי ציבור ינוע סביב אלפי שקלים ויכול להגיע גם למחירים יקרים יותר, בהתאם לגורמים השונים.

אהבתם? שתפו מאמר זה!
התקשרו עכשיו!